Współczesne korporacje międzynarodowe są podmiotami, które zdecydowanie mogą pozwolić sobie na reklamę o dużym zasięgu, zarówno w sensie terytorialnym, jak i finansowym. Korporacje podejmują w celu reklamy i promocji najróżniejsze działania. Bardzo często są to działania w internecie, który, jak powszechnie wiadomo, jest największym i najbogatszym źródłem informacji obecnie. Wielkie korporacje reklamują się w internecie przede wszystkim poprzez własne strony internetowe. Dąży się przy tym, aby strony te były maksymalnie wysoko w wynikach wyszukiwania pod daną frazą. Jest kilka sposobów jak to osiągnąć. Najpopularniejszym z nich, stosowanym przez wielkie korporacje, ale także liczne mniejsze firmy, fundacje, organizacje i instytucje, jest działanie polegające na pozycjonowaniu stron internetowych.
Na czym owo pozycjonowanie stron polega? Jeśli chodzi o korporacje o międzynarodowym zasięgu działania, polega to przede wszystkim na stworzeniu odpowiedniej ilości fraz, związanych tematycznie z działalnością danej korporacji. W ujęciu konkretnym chodzi o to, że tworzy się szereg blogów i stron internetowych, na których dodaje się wpisy zawierające słowa kluczowe, frazy czy hasła, które występują także na stronie internetowej danej korporacji.
Dalej pozycjonowanie stron zawiera w sobie linkowanie. Chodzi o to, że frazy, o których mowa wyżej, są linkowane, tzn. łączone specjalnym łączem internetowym ze stroną danej korporacji. Fraza dana jest ważna, ponieważ pod nią właśnie wielu internautów szuka informacji na dany temat.
Jeśli np. dana korporacja międzynarodowa zajmuje się handlem, fraza może brzmieć po prostu „handel”. Internauta szukający informacji na temat handlu wpisuje taką frazę w wyszukiwarce internetowej. Dzięki temu, że strona danej korporacji podlegała pozycjonowaniu, jest wysoko w wynikach wyszukiwania pod daną frazą. A to oznacza, że istnieje ogromna szansa na to, że dany internauta na tą stronę wejdzie. Jeśli tak się stanie, Pozycjonowanie stron danej korporacji międzynarodowej będzie maksymalnie skuteczne.
Warto jeszcze dodać, że pozycjonowanie musi być prowadzone regularnie i konsekwentnie, tylko wtedy przynosi spodziewane zyski.