Większość współczesnych przedsiębiorców zamartwia się niemalże każdego dnia z powodu spadających obrotów. Powodem tej niekorzystnej sytuacji jest najczęściej rosnąca konkurencja, która podbiera potencjalnych klientów. Techniki pozyskiwania nowych klientów opierają się głównie o różnorodne formy promowania swojej firmy na tle wszechobecnej konkurencji. W tym wypadku, im poziom działań reklamowych jest wyższy, tym istnieje większa szansa na pokonanie firm konkurencyjnych. Jest to również sposób na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy i budowanie dobrej opinii o jej marce.
Gdy mówimy o reklamie, najczęściej mamy na myśli spoty reklamowe emitowane w stacjach telewizyjnych. Tymczasem słowo reklama ma o wiele szersze znaczenie. Prowadzone w tym temacie badania nad skutecznością różnorodnych form promocji i reklamy udowodniły, że od tradycyjnej reklamy w mass mediach, większą skutecznością cieszą się gadżety reklamowe. Ich przewaga polega na możliwości dotarcia z nimi do każdego indywidualnego klienta. Ten w chwili obdarowania czuje się wyjątkowo wyróżniony, a dzięki temu rośnie jego pozytywne nastawienie do promującej się firmy.
W tych szczególnych okolicznościach sprawdzają się między innymi czekoladki reklamowe, które rozdawane są klientom i kontrahentom biznesowym. Opakowane w promocyjne papierki stanowią nie tylko słodki poczęstunek, ale również nośnik wyjątkowo skutecznej reklamy.
W działaniach marketingowych ważne jest nie tylko nakłonienie potencjalnego klienta do skorzystania z oferty przedsiębiorcy, ale również o skuteczne wypromowanie jej marki i wykreowanie pozytywnego wizerunku. W tego rodzaju przedsięwzięciach konieczne jest skorelowanie ze sobą elementów charakteryzujących daną firmę w otoczeniu, z wysoką jakością jej produktów. Gdy potencjalny konsument będzie kojarzył nazwę firmy i jej logo z wysokiej klasy produktami, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie zawsze korzystał z jej oferty. W celu realizacji działań reklamowych należy więc zawsze pamiętać o umieszczaniu znaku firmowego na każdym gadżecie reklamowym. Przykładem są omówione wyżej Czekoladki reklamowe, które stanowią jeden z najtańszych, ale jednocześnie najskuteczniejszych gadżetów promocyjnych. Każde opakowanie słodyczy musi obowiązkowo posiadać wszystkie elementy graficzne charakterystyczne dla firmy.